|SIPARIS_TARIHI: |
1. TAFARLAR:
SATICI
Unvan : Mustafa ERBAŞ
Adres : Kozyatağı Mah. Gühbahar Sok. AR Plaza C Bl. K:4
Kadıköy İstanbul
Telefon : +90 212 706 3009
Whats App : +90 212 706 3009
E-Posta : merhaba@kutahyalioglu.com.tr
Vergi Dairesi : Erenköy
Vergi Numarası: 3380076450
ALICI BİLGİLERİ:
|ALICI_BILGILERI|
2. KONU:
İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi’nin (bundan böyle yalnızca sözleşme olarak
anılacaktır.) konusu, Satıcı’nın, Alıcı’ya (Tüketici’ye) satışını yaptığı, aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik
ve ilgili diğer yasal hükümler uyarınca tarafların hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesidir.
3. SÖZLEŞMENİN
KURULMASI:
3.1. Alıcı,
sözleşmenin tamamını okuduğunu anladığını ve haklarının ve yükümlülüklerinin
bilincinde olduğunu kabul beyan ve taahhüt eder.
3.2. Satıcı
ve alıcı, sözleşme ile kararlaştırılan edimler arasında hiçbir orantısızlık
olmadığını, karşılıklı edimlerin niteliğine uygun olduğunu, sözleşme konusuna
giren işlemler kapsamında herhangi bir tecrübesizliklerinin bulunmadığını kabul
ederler.
3.3. Alıcı
ve satıcı sözleşme hükümlerinin haksız şart oluşturabilecek bir özellik
taşımadığını menfaatler dengesi bakımından açık bir haksızlık bir orantısızlık
olmadığını kabul ederler.
4. SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN BİLGİLERİ VE BEDELİ : |URUNLER|
5. GENEL HÜKÜMLER:
5.1.
Alıcı, 4. Maddede belirtilen Sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış
bedeli ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin tüm ön bilgileri okuyup bilgi
sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
5.2. Sözleşme
konusu ürün yasal olarak, 30 (otuz) günlük süreyi aşmamak koşulu ile her bir
ürün için Alıcının yerleşim yerinin uzaklığına bağlı olarak ön bilgiler içinde
açıklanan süre içerisinde Alıcı veya gösterdiği 3. Bir kişi ya da kuruluşa
teslim edilir. Satıcının bu yükümlülüğe aykırı davranışı alıcıya sözleşmeyi
haklı sebeple fesh etme yetkisi verir. Sözleşmenin bu şekilde feshi halinde ise
satıcı işbu sözleşmenin akdedilmesi ile alıcıdan tahsil ettiği bir bedel var
ise teslim masrafları da dahil olmak üzere fesih bildiriminin kendisine
ulaştığı tarihten itibaren en geç 3 iş günü içerisinde tüketiciye ilgili
mevzuat gereği yasal faizlerinin de eklenmesi suretiyle geri ödemekle
yükümlüdür.
5.3. Sözleşme
konusu ürün, alıcıdan başka sözleşme dışı üçüncü bir kişi ya da kuruluşa teslim
edilecekse sözleşme dışı bu 3. kişinin ürünü teslim almaktan imtina etmesinden
satıcı sorumlu tutulamaz.
5.4. Sözleşme
konusu ürünün tedarik ve teslimat işlemlerinin başlaması için işbu sözleşmenin
imza edilmesi ile birlikte ödemenin yapılması gerekmektedir. Sözleşme konusu
ürün bedelinin ödenmemesi ya da ödendikten sonra çeşitli kanallarla iptal
edilmesi durumunda satıcının ürünü tedarik ve teslim yükümlülüğü de derhal
ortadan kalkacak ve sözleşme kendiliğinden fesh edilmiş sayılacaktır.
5.5. Sözleşme
konusu ürünün tedarik ve tesliminin imkansız hale gelmesi durumunda ilgili
husus alıcıya bildirilecek olup bu sebeple alıcının sözleşmeyi fesh etmesi
halinde fesih bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren satıcı bu
sözleşmenin kurulması için gönderim masrafları da dahil olmak üzere almış
olduğu tüm bedeli en geç 3 iş günü içerisinde alıcıya iade etmekle yükümlüdür.
5.6. Ürünün
alıcı ya da göstereceği 3. Bir kişiye teslimine kadar geçen sürede ürünün
sorumluluğu satıcıya aittir. Şu kadar ki alıcı, ürünün teslimi için satıcının
belirlediği taşıyıcı firmasından başka bir firmayı seçmek istemesi durumunda,
satıcı söz konusu ürünü ilgili taşıyıcı firmasına vermekle sorumluluktan
kurtulmuş olur. Alıcının kendi belirlediği taşıyıcı firmaya ürünün teslim
edilmesi ile birlikte ürünün sorumluluğu da artık alıcıya geçmiş kabul edilir.
5.7. Satıcı
tarafından işbu sözleşmeye konu ürünün satışı, nihai tüketiciye yöneliktir.
Satıcı; alıcının ürünü yeniden satış amacı ile aldığından şüphe etmesi ya da
bunun böyle olduğunu gösteren emarelerin belirmesi durumunda sözleşmeyi tek
taraflı ve haklı sebeple feshedebilir.
5.8. Alıcı,
internet üzerinden almış olduğu ürünün iade ya da değişimini satıcının
markasının bulunduğu mağazalardan yapamayacağını kabul beyan ve taahhüt eder.
6: CAYMA HAKKI:
6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve
Mesafeli Sözleşmelere ilişkin yönetmelik hükümleri uyarınca;
6.1. Tüketici, mal satışına ilişkin mesafeli
sözleşmelerde malı teslim aldığı tarihten itibaren 14 (On dört) gün içerisinde
herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma
hakkına sahiptir.
6.2.Cayma
bildirimini merhaba@kutahyalioglu.com.tr adresine ya da +90 212 706 3009 numaralı hatta tanımlı Whats App uygulamasından yazılı olarak gerçekleştirebilir. Bununla beraber alıcı, sözleşmenin kurulması ile ürünün teslimine kadar geçen süre içerisinde de aynı şartlarla sözleşmeden
cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin yazılı olması gerekmekte olup bu bildirimin yapıldığının ispatı tüketiciye aittir.
6.3.
Alıcı’nın cayma hakkını kullanılması halinde, 3. kişiye veya alıcıya teslim
edilen mal/hizmete ilişkin fatura aslının satıcıya iadesi zorunlu olup, faturanın
ürünle birlikte satıcının 1. Maddede belirtilen adresine gönderilmemesi
durumunda alıcıya KDV ve varsa diğer yasal yükümlülükler iade edilemez. Alıcı bu
hakkından yararlanarak iade edeceği ürün ile beraber faturanın üzerine de
"iade faturasıdır" ibaresi yazarak imzalanacaktır.
6.4. Cayma
hakkı süresinin belirlenmesinde, 6502 Sayılı yasa ile Mesafeli sözleşmelere
ilişkin yönetmelik hükümleri geçerlidir. Buna göre “tek sipariş” konusu
olup da ayrı ayrı teslim edilen ürünlerde, tüketicinin veya tüketici tarafından
belirlenen 3. bir kişinin son malı teslim aldığı gün, birden fazla parçadan
oluşan ürünlerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen 3. bir
kişinin son parçayı teslim aldığı gün esas alınır.
6.5.
Tüketicinin cayma hakkını kullanamayacağı haller ise şöyledir;
Tüketicinin
istek veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ürünler, malın
tesliminden sonra ambalaj, bant mühür paket gibi koruyucu unsurları açılmış
olması halinde maddi ortamda sunulmuş olunan ürünler, abonelik sözleşmesi
kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınlardan sayılan
ürünler.
6.6.
Tüketicinin cayma hakkını kullanması ve bu bildirimi satıcıya yapması durumunda
bu bildirimin kendisine yazılı olarak ulaştığı tarihten itibaren satıcı 3 iş
günü içerisinde ürün için alınan ve masraflar da dahil olmak üzere tüm
bedelleri geri iade etmekle yükümlüdür.
6.7.Tüketicinin
cayma süresi içerisinde ürünü iade etmesiyle birlikte ancak ürünün işleyişine,
teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde
meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu olmayacaktır. Bununla beraber
ürünün doğal kullanımına aykırı, kullanma talimatlarına uygun davranılmaması
sebebiyle üründe bir hasar ya da herhangi bir kusur meydana gelmişse satıcının
ürünü iade ve değişim sorumluluğu bulunmamaktadır.
6.8.
Tüketici, cayma hakkını kullandığını satıcının ön bilgilendirmede belirttiği
taşıyıcı firma aracılığı ile malı geri gönderir ise iadeye ilişkin herhangi bir
masraf ödemek zorunda kalmayacaktır. Fakat ön bilgilendirmede belirtilen
taşıyıcı firmasının haricinde farklı bir firma ile gönderilmesi durumunda
gönderim masrafları alıcıya aittir. Ön bilgilendirme formunda iade için
taşıyıcı firma belirtilmemişse bu durumda ürünün teslimi için hangi taşıyıcı
firma tercih edilmişse yine aynı taşıyıcı firma tercih edilmiş
sayılır. Bununla beraber söz konusu taşıyıcı firmanın, alıcının bulunduğu
yerde şubesinin bulunmaması durumunda da alıcıdan herhangi bir masraf talep
edilemez.
6.9. Tüketici,
cayma hakkını satıcıya yönelttiği tarihten itibaren en geç on (10) gün
içerisinde ürünü satıcıya geri göndermek zorundadır. Bu süre içerisinde
gönderilmeyen ürünler ile bu süreden daha sonra gönderilen ürünler için alıcı
iade talebinden vazgeçmiş sayılacak ve iade talebi kabul edilmeyecektir. Şu
kadar ki satıcı ürünü kendisi alacağını beyan etmişse bu durumda bu hüküm
uygulanmaz.
7. AYIPLI MAL:
7.1. Ayıplı
mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da
modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri
taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır. Ambalajında, etiketinde,
tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve
ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımayan; Satıcı
tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı
olan; muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul
olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya
ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir.
7.2.Tüketici
bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle
değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme
haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine
getirmekle yükümlüdür.
7.3.Tüketicinin,
sözleşmenin kurulduğu tarihte ayıptan haberdar olduğu veya haberdar olmasının
kendisinden beklendiği hâllerde, sözleşmeye aykırılık söz konusu olmaz.
Bunların dışındaki ayıplara karşı tüketicinin seçimlik hakları saklıdır.
8. SON HÜKÜMLER:
8.1. Alıcı,
www.kutahyalioglu.com.tr internet sitesinde sözleşme konusu ürünün temel
nitelikleri, tüm vergiler dahil satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ve
bunun masraflarının ürün fiyatına göre satıcı ya da alıcı tarafından
karşılanacağına, teslimatın gerçekleştirileceği süreye ve satıcının tam ticari
unvanı, açık adresi ve iletişim bilgilerine ilişkin ön bilgileri okuyup doğru
ve eksiksiz bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi
verdiğini beyan eder. www.kutahyalioglu.com.tr internet sitesinde yer alan ön
bilgilendirme formu ve satışa ilişkin fatura işbu Sözleşmenin eki ve ayrılmaz
parçalarıdır.
8.2.
Tarafınızla yapılan mesafeli satış sözleşmesi, sözleşme kurulduğu tarihten
itibaren 3 (üç) yıl boyunca Satıcı tarafından elektronik ortamda saklanacaktır.
İşbu sözleşme kurulduktan sonra sözleşme metni tarafınıza ait elektronik
postaya gönderilecektir.
8.3. Satıcı,
sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun
ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden
sorumludur.
8.4. Alıcının
edimlerini yerine getirmede temerrüde düşmesi halinde, ALICI, gecikmeli
ifasından dolayı oluşan temerrüdün satıcının kusurundan kaynaklandığı haller
hariç olmak üzere satıcının oluşan her türlü zararını ödemeyi kabul, beyan ve
taahhüt eder.
8.5. Satıcı,
siparişine ilişkin bilgilerin eksik, sahte, yanlış olduğunu saptadığı takdirde
veya siparişin iyi niyete aykırı ve/veya ticari kazanç elde etmek amacıyla
yapılmış olduğunun saptanması veya makul şüphenin mevcudiyeti halinde alıcının
bilgilendirilmesi koşulu ile siparişini durdurma veya iptal etme hakkını saklı
tutar. Sipariş iptal edildiği takdirde ödemenin iadesi alıcıya bildirilmek
suretiyle gerçekleştirilir.
8.6. Satıcının
iradesi dışında gelişen, önceden öngörülemeyen ve satıcının borçlarını yerine
getirmesini engelleyici veya geciktirici mücbir sebep halleri nedeniyle, ürün
teslimatı süresi içinde gerçekleşemeyebilir. Bu hallerde satıcı, alıcıyı
bilgilendireceğini taahhüt eder. Alıcı bu durumda siparişin iptal edilmesini,
siparişe konu ürünün emsali ile değiştirilmesini ve/veya teslimatın, süresi
içinde yapılmasını engelleyen durumun ortadan kalmasına kadar ertelenmesini
satıcından talep etme hakkına sahiptir.
8.7. Sözleşme
konusu ürünün teslimatı için satış bedelinin alıcının tercih ettiği ödeme
şekli ile ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya
banka kayıtlarında iptal edilir ise, satıcı ürünün teslimi yükümlülüğünden
kurtulmuş kabul edilir. Herhangi bir sebeple teslimatı yapılan ürün bedelinin
Satıcıya ödenmemesi halinde alıcı bu ürünü Satıcının yukarıda belirtilen
adresine 5 gün içerisinde iade etmekle yükümlüdür.
9. YETKİLİ VE
GÖREVLİ MAHKEME:
İşbu sözleşmenin uygulanmasından doğan her türlü
şikayet ve itirazlar, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nca her yılın Aralık ayında
belirlenen parasal değerler sınırlarına göre Alıcının ikametgahının bulunduğu
yer veya malın satın alındığı yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyetine
yapılır. Şu kadar ki parasal sınır olarak Tüketici Mahkemelerinin görevli
olduğu durumda yetkili Tüketici Mahkemelerine başvuru yapılır.
Tüm Satıcılar bu yönetmeliğe uygun olarak davranmakla
yükümlüdür. Cayma halinde tüm kargo bedelleri ve banka tahsilat masraflarının satıcı
üzerinde bırakılması, bu yönetmeliğin bir neticesidir.
Ücret iadesini kanun 14 gün ile sınırlamıştır. 3 günlük düzenleme kanuna uygundur ancak 14 güne kadar uzatılması lehe olacaktır.
Bu düzenleme mevzuata uygundur ve bu yükümlülüklerden herhangi birisinin Tüketici üzerinde bırakılması, mevzuat gereği mümkün olmamaktadır. Kanun ve yönetmelik bu düzenlemeyi zorunlu kılmaktadır. Ön bilgilendirme formunda iade için bir taşıyıcı firma öngörülmediği takdirde, iade masrafı talep edilememektedir. Böylesi bir durumda peşin ödemelerde bedel iadesinin makul süresi ve şartları yazılmalıdır.